Hyde Park, Royal Albert Hall och hemfärd.

Så kom dagen vi skulle checka ut och åka hem igen. Innan vi var helt tvungna att åka till flygplatsen hann vi sitta några timmar i gräset i Hyde park och njuta av det fina vädret.

Vi passade även att gå bort till något som vi trodde var typ ett tempel men som visade sig vara Royal Albert Hall. The Beatles, Abba, Eric Clapton, The Who med flera har haft konserter där.
Sen blev det dags att ta tunnelbanan och tåg till flygplatsen och flyga hem för denna gång.

Rock shop, Harrods och parkhäng.

Femte dagen gick vi till Rock Shop som tillhör Hard Rock Cafe. Skulle kunnat köpt allt där inne, men kom därifrån med två T-shirts och örhängen. Satte oss i Green park lite innan vi gick bort till Harrods titta på kläder värt en förmögenhet typ. Sen gick vi till Hyde park och satte oss i gräset en stund innnan vi gick och åt middag.

Oxford street och St James park.

Fjärde dagen gick vi i affärer runt Oxford street och fikade på Starbucks. Sen gick vi till Piccadilly circus och vidare in till St James park. Efter att vi gått igenom parken kom fram till Buckingham palace och Green park. Gick i genom Green park vidare genom Hyde park och sen tillbaka till hotellet.

parker, changing of the gaurds, house of Parliament och Camden.

Tredje dagen gick vi först igenom Hyde Park. Bilderna ovan är från en del i parken som kallas Rose Garden. Där fanns massa roser så klart och andra fina blommor.

Efter Hyde Park  kom Green park med flera krigsmoment.

Efter att vi gått igenom Green park kom vi fram till Buckingham palace där det dagliga vaktbytet höll på. Så vi stannade där och såg på det. Tog typ en och en halv timme att byta vakter.

Efter det gick vi bort till Big Ben, house of Parliament och London Eye. Gick över Westminster Brige och tog en fikapaus på ett litet cafe.

Efter det tog vi tunnelbanan upp till Camden och gick där en stund och tittade runt bland marknadsstånden och affärerna där. Sen gick vi igenom Regant's park. Då började det regna lite. Sen började regna ännu mer så efter vi kommit oss igenom parken gick vi till närmaste tunnelbanan och åkte hem till hotellet.

sherlock Holmes, St Paul's, Fleet Street och Covent Garden.

Andra dagen gick vi till Baker Street för ett besök på Sherlock Holmes museum och  The Beatles store. Även Rock store (tro det heter så) fick även ett besök av oss. För just lite Beatles och rock shopping vilket resulterade i en Lennon T-Shirt och en Rolling Stones pin.

Sen tog vi tunnelbanan till St Paul's Cathedral. Sjukt mäktig katerdral som prins Charles och prinsessan Diana gifte sig i.

Vi promenerade sedan till Fleet Street för att se om det fanns något Sweeney todd inspirerande där men det fanns det inte. Men det var fint ändå.

vi gick även bort till Covent Garden och tittade tittade runt bland marknadsstånden och åt god glass på ett roligt litet cafe.

Happy Birthday Bob!

Grattis till Bob Dylan som fyller 70 år idag.

Hyde Park och Notting hill.

Första dagen i London gick vi i lite Hyde Park i väntan på att få cheka in på hotellet. Efter det promenerade vi bort till Notting Hill och var där en stund innan vi gick till en restaurang och god mat. Till sist gick vi tillbaka till Hyde Park igen och var där en stund innan vi gick tillbaka till hotellet igen.

Home again.

Hemma från sex härliga dagar i London. Det har blivit mycket promenader i parker, uptäcker av nya platser, shopping och massa annat kul. Det har verkligen varit en välförtjänt semester i min favorit stad med Marina.

Maybe it's because I'm a Londoner that I love London town

Vid den här tiden har förmodligen jag och Marina kommit fram till London och sitter säkert i Hyde Park och väntar på att få cheka in på hotellet. Som jag har längtat till denna dag. Äntligen får jag återse London igen. Åh denna veckan kommer bli grym.