London day four.

Fjärde och sista dag hade vi en del timmar till godo innan vi var tvungna att åka till flygplatsen. Vi tog därför tunnelbanan till Camden för att titta runt där. Det var väldigt häftigt där med olika skulpturer på väggarna och häftiga kläder. Kanalen Regent's Canal som går till bland annat London Zoo går igenom där. Efter det åkte vi ner till Hyde Park och gick där några timmar innan det var dags att ta sig till flyplatsen och lämna London för denna gång. Det dröjer nog inte särskilt länge tills jag är tillbaka igen.

London day three.

Den tredje dagen promenerade vi i både Hyde Park och Green Park för att sedan komma fram till Buckingham Palace. Tidigare har jag bara sett den från en buss men nu fick jag se den på nära håll. Efter det gick vi till parlaments områderna där House of Parlament, Big Ben och London Eye finns.
Efter ett kort besök på hotellet för att byta om till shorts tog vi tunnelbanan till Oxford Street. Där gick vi ett tag. Sen gick vi till Piccadilly Circus och bland annat Carnay Street där det fanns mycket fint i typ 60-tals stil. Sen fick vi fly undan regnet som kom medan vi gick runt på stan.

London day two.

Andra dagen i London gick vi först till Notting Hill. Det var väldigt fint där med färgglada små hus längst Portobello Road och tog kort på The Travel bookshop där Hugh Grant jobbade i filmen Notting Hill. Efter det tog vi tunnelbanan till Covent Garden Och tittade runt bland marknadsstånd och på personer som uppträde. Efter ett tag där åkte vi till Baker Street. Där gick vi in i The Beatles store och gick på Sherlock Holmes Museum. Väldigt trevligt litet museum i huset han bodde i.

London day one.

Första dagen i London spenderades mest i Hyde Park som var fullt med folk som njöt av värmen. Vi gick där i flera timmar, tittade på fina fåglar, söta ekorrar och folk som promenerade eller tränade i parken.

Home from London.

Då har jag varit hemma från London en dag. Jag vill redan tillbaka, men det vill jag alltid. Det har varit fyra härliga dagar i min favorit stad. Vi har gjort så mycket kul under dessa dagar. Varit på ställen vi inte besök de två tidigare åren, gått lite vilse och trängts på tunnelbannor. Mer inlägg och bilder om alla dagar kommer att komma upp

London calling to the faraway towns.

Nu är det inte långt kvar tills jag är i London igen. Imorgon går flyget dit. Fyra härliga dagar i min favorit stad. Åh inte många timmar kvar sen är jag där. Än så länge kan jag lyssna på en låt med London i sitt namn.

And I will sing a lullabye.

Det känns som om jag somnar när som helst. Då kan det passa bra med en sång som är som en vaggvisa. En väldigt vacker låt som säger att nu är det dags att sova. så med denna låt önskar jag er en god natt.

Sunny day at koster.

Igår var jag på koster med mor, far och några släktingar. Det var lika fint som vanligt. Vi var på sydkoster som jag inte varit på så mycket de senaste åren. På väg ut såg vi tre små sälar som stack upp sina huvuden på vatten ytan.

I have faith in all you do.

Så himla vackert! Älskar denna version.